STROSKOTANCI opäť na scéne

Posted: 17. októbra 2010 in Tvorivá dramatika

Tento rok sme už od seba trošku oddelení. Stroskotanci sú už piataci , majú novú tr.učiteľku a ja mám zase nových žiačikov – prváčikov. Osud ( či skôr pani riaditeľka) to však zariadil úplne superácky . Raz do týždňa sa spolu stretávame na zaujímavej hodine – tvorivej dramatike. Budeme tu spolu tvoriť, vymýšľať a hľadať riešenia,…. a predovšetkým sa dobre zabávať ( dúfam ).Na minulej hodine sme sa pokúšali zamaskovať do prednetov, zvierat alebo ľudí podľa toho, čím – kým by sme chceli byť , kto je pre nás vzorom, čím nás upútal nejaký predmet,…. . Nápady boli skvelé ! V triede sa objavila Bambuľka, peračník, babičky,ocinovia, lekári, pacient, inžinier,vianočný stromček, učiteľka francúzštiny,…. . Lepšiu predstavu získate , ak si vo fotogalérii pozriete fotočky 🙂

fotogaléria

Milí Stroskotanci Palmový ostrov, blíži sa koniec prázdnin a možno bude  pre vás osožný Úsmev tento oznam :

Slávnostné otvorenie  školského roka 2010/2011

sa uskutoční  2. septembra 2010

o 8.00 hod. v telocvični ZŠ.

Prázdniny tour

Posted: 7. augusta 2010 in Stroskotanecká televízia
Ahojte moji Stroskotanci Palmový ostrov !

Tak ako prázdninujete? Polovičku prázdnin už máme za sebou a ja som vás takmer ani nestretla Smútok. Bola som totiž stále niekde na cestách: najskôr dovolenka a posledných 20 dní na superáckom tábore pri Štúrove . Okrem toho, že tam bolo veľa- veľa zábavy, dobrej nálady a superácky program, bola tam aj naša Sárka , takže aspoň kúsok StrokotaneckejPalmový ostrov rodinky som mala pri sebe Srdce.

Sárkin vedúci bol Maťko Konrád, ktorý sa okrem perfektnej starostlivosti o zverené postavičky postaral aj o super zábavu. Sárka farby StroskotancovPalmový ostrov reprezentovala vynikajúco. Na súťaži Talent roka získala v kategórii tanca 1.miesto , v speve a hre na flaute 3.miesto.

Na MDD sme okrem skvelej zábavy aj súťažili o najoriginálnejšie stvárnenie rozprávky z odpadového materiálu . My – StroskotanciPalmový ostrov – sme si vybrali rozprávku "Princezná z mlyna" . V našom prevedení nechýbala Eliška, tatínek, malá Terinka, čert, vodník, mlyn,holub, čarodejnica s hadom a ani vrecia s múkou či obilím. Za naše prevedenie sme získali 3.miesto a finančnú odmenu 15 €, ktorú minieme na chutnú zmrzlinku – mňam Smiech .
ĎAKUJEME Pohoda!!!!!!!

Pokiaľ  kroky našej pani učiteľky viedli do Talianska, kde si so staršími žiakmi užívala krásne morePalmový ostrov, slnečné počasie Slnkoa veľa zábavyOslava , my sme zase zdokonaľovali svoje plavecké zručnosti na týždennom plaveckom výcviku v NižnejSmiech. Mnohí z nás urobili obrovský pokrok, vo vode sme sa cítili ako rybičky a v záverečných pretekoch sme siahli až na dno našich schopností Uštipačnosť.
Nakoniec si 1. miesto vyplávali Patrik a Kristínka,na 2. mieste sa umiestnili Miško a Paulínka a 3.miesto nakoniec patrí Benjamínkovi a Jessi . Blahoželáme Úsmev !!!

/ o všetky tieto krásne fotky sa postarala Jessi Úsmev /
Súťaž o najlepšiu prípadovú štúdiu:
Planéta vedomostí a jej využitie na našej škole

Z množstva  spracovaných súťažných podkladov od viac ako 200 škôl z celého Slovenska  vybrala odborná komisia pod záštitou Univerzity Komenského v Bratislave 15 víťazov súťaže. Medzi ocenenenými sme sa ocitli aj my, no v tom momente sme ešte vôbec netušili,
že z Bartislavy si 2.júna 2010 odnesieme hlavnú cenu – interaktívnu tabuľu za 1. miesto Úsmev.

/ naše súťažné video Film /

Viac o súťaži na tomto odkaze : www.planetavedomosti.sk

Naše mini arborétum sa opäť rozrástloPalmový ostrov . Tento raz k ostaným drevinám pribudli : jaseň, javor a POZOR Prekvapenie!!!! jedovatý tis . Opäť sme sa niečo nové dozvedeli, dokonca sme si aj zasúťažili a samozrejme vysadili spomínané dreviny. Ujom lesníkom ďakujemeČervená ruža a veríme, že stromčekom sa v areáli našej školy bude páčiť a budú rásť do krásy Smiech.

SuperTrieda 2010

Posted: 7. mája 2010 in Stroskotanecká televízia

ŠvP HEĽPA 2010

Posted: 2. mája 2010 in Stroskotanecká televízia

Bol to týždeň ako v rozprávke . Len čo sme sa pri škole rozlúčili so svojimi najbližšími,začalo sa naše veľké dobrodružstvo. Ujo šofér Edko nás najskôr priviezol na Donovaly, kde sme niekoľko hodín strávili v rozprávkovej dedinke P.Dobšinského. Dedina sa volá HABAKUKY a my sme namôjveru kukali Prekvapenie až sa nám oči išli vyočiť.Keď sa ozvali škrkoty v našom žalúdku, v reštaurácii U PAROMA sme si pochutnali na chutnom obedíkuŠálka kávy. V čarokrásnom prostredí na Donovaloch sme ešte využili posledný fliačik snehu a vyguľovali sme sa ako ešte nikdy predtým.  Vyjašení a plní zážitkov sme pokračovali v ceste ďalej . Na Heľpu to bolo ešte niekoľko desiatok kilometrov a tak sme tento čas využili na spevNota i spánok Nuda. Heľpa nás privítala nádherným počasímSlnko a usmiatymi ľuďmi Smiech. Hneď ako sme nazreli do svojich izbičiek, vybalili sme to najdôležitejšie a šupho do bazénu. Voda bola nielen mokrá, ale aj slaná, a tak sme sa vlastne kúpali v HEĽPIANSKOM MORI . Vyjašení, štipku unavení a trošku hladní sme sa navečerali a išli sme spoznávať Heľpu. Tu sa nás ujal náš animátor JanySmiech, ktorý nás rozdelil na dve družstvá : Angličanov a Francúzov. Dostali sme vlajku a prvé súťažné úlohy, ktoré sme zvládli úplne perfektne. Večer sme si ešte povymýšľali mystické mená , vyžrebovali sme si svojich anjelikovSrdce, ktorým sme počas celej ŠvP robili dobré skutky a potom sme sa už silou vôle doplazili ku svojim postieľkam , zalepili očká a snívali prvý heľpiansky sníček Mesiac.

Ráno keď sme rozdrapili očkáAch jaj!, teta Silvinka na nás vybehla so svojou rannou rozcvičkou, aby sme si rozkývali svoje hnátiky. Potom rýchlo raňajky, poupratovať si izbičky, zbaliť batôžky a môže sa začať naše vyučovanie . Hodina prírodovedy a vlastivedy bola naozaj nevšedná . Naše kroky smerovali krásnou heľpianskou prírodou na ozajstný salaš Čierna ovca. Cestou sme sa pozdravili nielen s koníkom , stádom ovečiek , ale aj nezbednými jašteričkami, ktoré sa vyhrievali na slniečku Slnko. Na salaši si Jany pre nás opäť pripravil niekoľko superáckych súťaži . Cesta späť ubehla veľmi rýchlo , zrejme sme cítili vôňu chutného obedíka , ktorý nás už čakal v našom penzióne. Keď sme sa najedli a cez odpočinok si trošku oddýchli, vybrali sme sa zašportovať si na ihrisko . Dva súťažné družstvá – Anglicko aj Francúzsko – bojovali o každý jeden bod čo im sily stačili a keď nestačili sily, skúsili to za pomoci svojich hlasiviek Uštipačnosť. Nakoniec všetko dobre dopadlo, zahrali sme si vybíjanú aj futbalFutbalová lopta a dokonca aj dračie zápasy si našli svojho víťaza . Rýchly presun na penzión nenasvedčoval tomu, že máme v nohách nabehaných niekoľko kilometrov . Motivácia bola silná – čakala na nás vodička v bazéne a kopec zábavy pri špliechaní, skákaní, ponáraní, jašení,….. Večerný program sme si zvolili taký oddychovejší, aby sme sa stihli trošku zregenerovať. Súťažili  sme v hudobnej súťažiNota, kde sme hádali zvučky televíznych seriálov, filmové či rozprávkové hity, spievali sme elánovky a rôzne iné hity, hádali zvuky zvierat,…. . Po súťaži sme už rovno zaliezli do postieľok . Niekoľko minút bolo počuť z izbičiek ešte nejaké šušušušu  a cha-cha- chi-chi , ale potom už  do rána len hlasné chŕŕŕŕŕŕŕ MesiacHviezda

Tretí deň sa niesol v duchu vesmírnychMesiac tajomstiev. Ráno hneď po raňajkách sme nestihli ani poupratovať svoje izbičky . Rýchlo sme nastúpili do autobusu, ujovi šoférovi sme určili smer do Žiaru nad Hronom a rýchlosťou vetra sme trielili do planetária . Mnohí z nás tu boli prvý raz a svoje nadšenie vôbec neskrývali . Najskôr sme spoznali v hviezdnej sále hviezdnuHviezda oblohu. Cítili sme sa ako pasažieri na kozmickej lodi, ktorí navštevujú jednotlivé planéty či súhvezdia. V UFO – sále sme si oprášili svoje vedomostí  z prírodovedy . Na streche planetária sme sa cez špeciálny ďalekohľad snažili sledovať slniečkoSlnko. Bolo to ťažké pátranie, lebo slniečko sa nám každú chvíľku schovávalo za mraky . Tety kuchárky nám na cestu zabalili rezníkPizza, a tak sme po návšteve planetária zápasili s obrovským rezňom ako so sedemhlavým drakom. Keď sme nakoniec nad ním všetci zvíťazili, za odmenu sme v Banskej Bystrici išli minúť všetky naše peniažky . Nákupné centrum  bolo plné StroskotancovPalmový ostrov, ktorí kupovali a kupovali,…. . Po návrate do penziónu sme si chvíľočku oddýchli a potom sme upaľovali rýchlo za ďalším dobrodružstvom . Na Heľpe sme objavili nádherný amfiteáter . Trošku sme si tu zaspievaliNota, ale aj zasúťažili Smiech. Behanie hore kopcom nám dalo poriadne zabrať a Janyho súťaž v hľadaní známych plavcov nás takmer dorazilaUštipačnosť . Po návrate do penziónu sme išli ešte trošku relaxovať do bazénu a potom už len do postieľok, lebo sníčky sa tento deň zakrádali rýchlejšie ako inokedyHodiny

Futbalová lopta FOTO ŠvP – 3.deň Slnečný deň

A opäť ráno . V tanečnom rytme sme sa dostavili do telocvične, kde Sárka s tetou Silvinkou spojazdnili naše telíčkaŽmurknutie . Po raňajkách sa tváričky všetkých Stroskotancov Palmový ostrov zamračiliZúrivosť, lebo pani učiteľka si vymyslela  testík zo slovenčiny .Nakoniec to bolo ale celkom fajn, lebo sme ho mohli riešiť vo dvojiciach so svojim kamarátom . Za odmenu nás pani učiteľka zobrala na ďalšie dobrodružstvo . V dedinke Bystrá sme objavili krásnu jaskyňu plnú spiacich netopierov. Po odpočinku sme opäť súťažili v družstvách , zahrali sme si vybíjanú, futbal Futbalová lopta aj žmurkanú a posledný raz sme sa išli vyjašiť do bazéna . StroskotanciPalmový ostrov sa rozhodli pomstiť všetkým dospelákom a rad za radom ich hádzali do vody, potápali , špliechali a …… . Z vody sme však vyliezli všetci zdraví a usmiatiSmiech . Po večeri sme sa všetci nahodili  a v MINI TALENTE sme zbierali posledné bodíky do záverečného vyhodnotenia. Krásny spevNota striedali tance Fotoaparátči scénky Filma porota bola rozčarovaná z toľkých talentovaných súťažiacich . Záver večera patril vyhodnoteniu , odovzdávaniu cien a diplomov. Potom sme sa ešte na didžine trošku pojašili a unavení, plní všakovakých zážitkov sme zatvárali svoje očkáMesiac. Vtedy sme ešte netušili , čo sa cez takú krátku noc s našimi telíčkami môže udiať ….

Ráno bol  v penzióne poriadny chaos . Niektorí StroskotanciPalmový ostrov sa nezobudili vo svojich postieľkach , ale na susednej izbe, niektorí boli zase poriadne pomaľovaní a iní zase rôzne popriväzovaní,… . Kto to všetko spískal Žmurknutie ? Podozrenia boli rôzne, ale dôkazy žiadne, a tak sme si radšej zbalili posledné veci, naložili batožinu do kufra, rozlúčili sa s milými ľuďmi na Heľpe a upaľovali späť domov Auto za svojimi najbližšími, aby sme im čo najskôr mohli porozprávať všetky naše zážitky  Smiech

AHOJTE  VŠETCI , TENTO TÝŽDEŇ  SME  V ŠKOLE  V PRÍRODE Slnko .MÁME SA FAJN A SVOJIM NAJBLIŽŠÍM POSIELAME  POZDRAVY Slnko:

• Ahoj mami!Ako sa máte? Ja sa mám super, len som stratil ockové okuliare. IVKOSmiech

• Čau mami!Je to tu super. Máme tu bazén, hrali sme futbal.Je tu naozaj super.Maj sa dobre.Tvoj OLIVERÚsmev

• Ahoj mami a oci!Ako sa máte? Boli sme na salaši.Je to tu výborné.Mám Vás rád Váš KRISTIANSlnečný deň

• Ahojte doma!Neviem ako Vy, ale my sa tu máme super.Konečne robím to,čo sa Vám moc nechce-chodíme po krásnych kopcoch.Vaša mamina DANKA Srdce